Translate

23 Aralık 2014 Salı


Her gün bir yeni BİLGİ, bir yeni FARKINDALIK! 

   " Çok gezen mi bilir, çok okuyan mı?" bu söz 2013 yılından beri bana Gülten Dayıoğlu'nu hatırlatır. 2013 yılı Gülten Dayıoğlu için önemli bir yıldır. 50. sanat yılıdır Gülten Dayıoğlu'nun. O yıl, Hacettepe Üniversitesi İlköğretim Bölümü öğrencileri, Gülten Dayıoğlu'na, Hacettepe Üniversitesi Beytepe Yerleşkesinde bulunan Mehmet Akif Ersoy salonunda unutulmaz anlar yaşattı. "Gülten Dayıoğlu 50.Sanat Yılında" Söyleşisi... Bu söyleşide bulunduğum için çok şanslıydım. Orada olan herkes şanslıydı. Hangimiz Gülten Dayıoğlu'nun kitaplarıyla büyümedik ki? Hepimizin, "Gülten Dayıoğlu" ismini duyduğumuzda bir "Fadiş" aklına gelmez mi? 
        Burada kendisine: "Çok gezen mi bilir, çok okuyan mı?" sorusu yöneltildi. Gülten Dayıoğlu'nun verdiği cevapta kendimi buldum. Başından geçen bir olayı anlatarak okuyan bir insanın gezdiği, gördüğü yerlere daha farklı baktığını, birçok insanın göremediği güzellikleri görebileceğini belirtmişti kendisi. Ben de her gün okuyarak, her gün bir yeni bilgi edinerek bilgi paylaşımı yapmak ve hayata yeni farkındalıklarla bakmak istedim. Bu farkındalıkları ve bilgileri blogumda; "Her gün bir yeni bilgi, bir yeni farkındalık" başlığı altında paylaşacağım.
       Bugüne bir farkındalık ile bakmak istiyorum. Atıklar... Atıklarla neler yapılabilir? Hiç düşündünüz mü? Bilim Çocuk dergisinin Aralık, 2014, 96. sayısında atık malzemelerle harikalar yaratıldığını gördüm. Atık malzemelerle yapılan devasa balık heykeller... Bir sanatçı tarafından okyanuslardaki kirliliğe dikkat çekmek için yapılmış. Heykellerin yapımında ise plastik şişeler kullanılmıştır. Derginin diğer atık malzemeler ile yapılan örnekleri de harika. Dergiyi alıp bir bakın derim. :)  

         Okulumda Serkan Öğretmenim ile birlikte "Eğlenceli Fen Kulübü" derslerine de giriyorum. Geçen hafta derginin atık malzemeler ile ilgili etkinliklerini, bilgi paylaşımlarını inceledik. Çocuklara, bir materyal yapmak isterseniz, ne yapmak isterdiniz? Sorusunu sordum. Cevaplarını verdiler. Bir sonraki hafta bu materyalleri atık malzemelerle yapacağımızı söyledim. Bugün dersimizde materyallerimizi yapacağız. Heyecanla çıkacak sonuçları bekliyorum. Eminim ki hayal güçleri ile harikalar yaratacaklardır. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder