Translate

30 Aralık 2014 Salı

                BİZİM EŞEK, SÜSLÜ ÇIKTI !
                                                               

            Hafta sonu, Yrd. Doç. Dr. Tamer Ergin Hocamızdan “Beyin Tabanlı Öğrenme ve Farklılaştırılmış Eğitim”  konulu eğitimimizin bu hafta meyvelerini topluyoruz. J
         Hepimiz çocuklara sesleri nasıl öğretiriz, daha iyi nasıl anlarlar, diye sürekli düşünmekteyiz. Tamer Hocamızın vermiş olduğu eğitimde, beynin işleyişini eğitime yansıtan, eğitimde dayanağını nöropsikolojik çalışmalarla da destekleyen en önemlisi öğrendiği her yeni bilgi ile farkındalık geliştirebilen öğretmen olmak için kendime birçok sözler verdim. Her zaman için bu sözlerimi ve bildiklerimi de paylaşmaya hazırım. J
         Okulumuzda birinci sınıf öğrencileri “ş” harfini öğreniyorlar. Harfimizin sesi hissetme aşaması çalışmalarını yaptılar. Nalan Öğretmenimizin sınıfına girdiğimde aklıma hemen “bizim eşek” geldi. J
         İlk olarak tahtaya iki çizgi çizdim. “Acaba bu ne olabilir?” sorusunu sordum. Bu şekilde devam ederek adım adım eşeğimizi yapmaya başladım. Öğrencilere çalışma bitene kadar bu bir eşektir, demedim. Tahminlerini söylemelerini istedim. İki çizgiden sonra, gözlerini, kulaklarını, vücudunu, ayaklarını, kuyruğunu çizdik ve eşeğimiz artık bizim oldu.:) Kulaklardan sonra öğrenciler; eşek, eşek, eşşşşek… diye bağırmaya başladılar bile. J

         Tamer Ergin Hocamızın söylediklerini tek tek uygulayarak çalışmamızı bitirdik. Son olarak, “Eşek hangi sesle başlıyor? Nasıl eşek yazabilirim ki ben? Bana yardım edin, hadi eşek yazalım.” dedim ve “Eşek” ismindeki sesleri çıkararak bana yazdırdılar. Sonrası ne mi oldu? Bizim eşek süslü çıktı. J Ayaklarda ojeler, boyunda ve kuyrukta papyon, üzerinde tişört…  Anlayacağınız, BİZİM EŞEK SÜSLÜ EŞEK…J







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder